-->

2013. október 31., csütörtök

Kritizálók kritizálása

Oké, ezért a bejegyzésért néhányan nagyon fogtok utálni, de mivel elég pipa vagyok, ez most hidegen vagy. És igen, most én leszek az a tipikus "énmostmegmondomatutitember".
Az elmúlt néhány napban elég sok kritikával foglalkozó oldalt böngésztem végig. Sajnos azt kell, hogy mondjam, nagyon kevés olyan oldal volt, amit tényleg igényesnek, színvonalasnak találtam. Rengeteg olyan kritikás blog van, ahol a design összecsapott, összevissza, semmilyen rendszer nincs benne. Ne értsetek félre, én tényleg megértem, hogy rengeteg kezdő blogger van, aki szeretne ezzel foglalkozni. És oké, hogy az embernek bele kell jönnie. De ha valaki ír, azt tegye már helyesen, mielőtt másokat készül kritizálni. Rendesen a hajamat tépem, mikor meglátom, hogy valaki iszonyatos helyesírással bírálja mások írását. A kedvencem, mikor belekötnek valamibe, és közlik, hogy nem tetszik nekik. Megmagyarázni persze senki nem fogja, ami igazából a kritikaírásnak a lényege lenne, hiszen ezekből tanul az illető, ettől fog fejlődni. De az, mikor csak egy-két mondatot odavet valaki, azt mondván, hogy neki nem tetszik.. Rendben, elismerem, én is voltam kezdő. Anno, mikor G-portálon szerkesztgettem magamnak a blogjaimat, szintén volt egy olyan időszak, amikor elszaporodtak az ilyen oldalak. Valaki elindított egy ilyen lavinát, aztán hirtelen mindenki nagyon meg akarta mutatni, hogy mennyire jó kritikus lenne. Na ja, és ezeknek a véleményeknek 80%-a - ha nem több - enyhén szólva is szörnyen megfogalmazott, értelmetlen és egyszerűen borzalmas volt. Mindig vannak ilyen időszakok, mikor egy-egy oldalfajta felkapott. Egyszer a grafikás lapok, utána a személyes blogok. És így tovább, mint valami körforgás. Ez teljesen rendben is lenne, ha mindenki értene mindenhez, de mint tudjuk, ez sajnos nem így van. Nagyon-nagyon sok olyan blogger van, aki hiába próbálkozik, nincs semmilyen érzéke az íráshoz. Ugyanakkor nem tudom, hogy valaki miért érez késztetést arra, hogy ezeket az embereket megbántsa. Merthogy ebből is szörnyen sok van. Leírják, hogy "szar, zárd be a blogot, stb", de arra nem gondolnak, hogy ez az adott embernek mennyire rosszul eshet. Persze, ők kérték a kritikát, de ha az ember véleményt kér, akkor nyilván nem azt várja, hogy bezárassák vele az oldalt, hanem pont azt, hogy segítsenek neki a fejlődésben. Persze, csak ha érdemes. Tudom, hogy van akinek nincs tehetsége az íráshoz, és a legjobb, ha ezt tudatjuk vele. DE nem úgy, hogy elhordjuk mindennek, hanem mondjuk tapintatosan közöljük vele, hogy "ne haragudj, de neked ez nagyon nem megy, keress más hobbit". Így is elég rossz ezt hallani, ha az ember komolyan szeretne írni, nem kell hozzá még pluszban durván kifejezni magunkat. És ezek után még van képük azt mondani, hogy "te kérted a kritikát, mi csak őszinték voltunk". Igen, de milyen módon? Mindegy, én itt és most befejeztem, nem idegesítem magam tovább. Köszi, ha elolvastad.

faith

2 megjegyzés:

  1. Kedves Faith! Nagyon sok mondani valóm lenne, de szinte minden gondolatom megfogalmaztad. Nagyon rég keresek egy ilyen felfogású blogot(személyt). Teljes mértékben igazad van a a kritika írókkal kapcsolatban. Én dalszövegekben és versekben utazom, de végül elkezdtem megírni (saját) történetem, szóval a blogolásban erősen kezdőnek tartom magam, ezért is szeretnék tőled véleményt. A kritikusokra visszatérve, a fő hobbim, hogy tehetséges de ismeretlen énekeseket, zenészeket megmutassak a nagyközönségnek, ebből kifolyólag sokszor kell véleményt mondanom. Kritikusként fogalma sincs az embereknek arról, mennyire megbánthatják vele az alkotót. Ha mindenki egymondatos sértő gondolatokkal kritizálna, akkor akár a legtehetségesebb emberek is visszasüllyednének a startvonalra. Bocs a hosszú kommentért, de annyira felemelő érzés mikor olyan emberrel "találkozok" aki hasonló véleményen van mint én. És nem utolsó sorban, nagyon jó a kinézet, én is a sötét színeket kedvelem mert számomra azok tükrözik a legjobban az érzelmeket. Szóval nagyon megköszönném ha véleményeznéd az eddigi írományomat: http://lookingforangelsreal.blogspot.hu/ előre is köszönöm.
    xxx Devil

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      Örülök, hogy valaki egyetért velem. Elégé elszomorító, mikor a fent leírtakat látom valahol. Igazad van, szörnyen nehéz úgy írni, hogy egyáltalán ne bántsd meg a másikat. Sőt, szinte lehetetlen.
      A designnal kapcsolatban köszönöm, ez most kivételesen nekem is tetszik. Ígérem, nemsokára nekilátok elolvasni a blogodat, és írok róla véleményt.
      Köszi a kommentet! :) xx

      Törlés